Students of Grades 2 (A & B) participated in a creative activity where they were given colored sticks and asked to draw how they were feeling. Using the sticks as tools, they created expressive shapes and patterns that represented their emotions, such as happy, sad, excited, or calm. The activity allowed the students to explore and express their feelings in a fun and artistic way, while also helping them understand how emotions can be represented through color and form. They enjoyed sharing their creations with their classmates and discussing their feelings.
Supervised by: Teacher Lina Ghannam
شاركَ طلاّب الصفّ الثاني بِفرعَيه (أ و ب) في نشاط إبداعي حيث تمّ تزويدهم بِعُصيّ ملوّنة وطُلبَ منهم رسم شعورهم باستخدامها. باستخدام العُصي كأدوات، أنشأوا أشكالًا وتصاميم تعبيرية تمثّل مشاعرهم مثل السعادة، والحزن، والحماس، والهدوء. أتاحَ هذا النّشاط للطلاّب استكشاف مشاعرهم والتّعبير عنها بطريقة فنية ومُمتِعة، كما ساعدهم على فهم كيفيّة تمثيل المشاعر من خلال الألوان والأشكال. استمتعوا بمشاركة إبداعاتهم مع زملائهم ومناقشة مشاعرهم.
بإشراف المعلّمة: لينا غنام